U bent hier

FAQ

Hieronder tref je de meest gestelde vragen over het loopbaanplatform van Care2Care

Mis je vragen of wil je meer informatie over een bepaald onderwerp neem dan contact op met: info@care2care.nl

Wat is er mogelijk met een persoonlijke e-profiel?

Reageren op alle vacatures

In veel gevallen heb je e-profiel nodig om te kunnen reageren op vacatures.

 

Als eerste op de hoogte van actuele vacatures via Jobalert

Organisaties in zorg en welzijn in de regio die zijn aangesloten bij Care2Care plaatsen hun actuele vacatures op de vacaturebank op het loopbaanplatform. Je kunt ze bekijken, filteren op basis van jouw wensen en voorkeuren en direct solliciteren wanneer de vacature voor jouw ideale baan voorbij komt.
Wil je altijd snel op de hoogte zijn van actuele vacatures die pasen bij jouw wensen en voorkeuren? Maak dan gebruik van de Job alert, waarmee je actuele vacatures die geselecteerd worden op basis van door jou opgegeven voorkeuren in je mailbox ontvangt.

 

Breng je talent in kaart en ontwikkel je talent!

Je wil jezelf ontwikkelen. We bieden je daarom via je dashboard in je persoonlijke e-profiel twee testen die je helpen bij je ontwikkeling:

  • De test Octogram Light geeft een indicatie van je voorkeursstijlen van werken en waar jouw kracht ligt.  Het resultaat geeft weer met welke rollen je wel of geen affiniteit hebt en hoe geneigd je bent om het bijbehorende gedrag te vertonen. In welke rollen voel jij je het meest prettig? Deze test is een 'light' variant van de wetenschappelijk onderbouwde Octogram-test. Gebruik de resultaten dan ook niet als waarheid, maar als een manier om meer inzicht te krijgen in je voorkeuren qua werkstijlen. Wanneer je de test hebt ingevuld, kun je op de bolletjes klikken om een uitleg te lezen.  
  • Daarnaast kun je gebruik maken van de feedbackanalyse, waarbij je collega`s, vakgenoten en anderen in jouw netwerk kunt vragen feedback te geven en deze resultaten te verzamelen.

 

N.B: Jouw profiel is van jou. Niemand, behalve de webbeheerder van Care2Care kan deze inzien zonder jouw toestemming.
Je testen en feedbackanalyse zijn altijd alleen voor jou zichtbaar!

 

Bouw je portfolio op

Je e-profiel is de plek waar je alle informatie rondom je ontwikkeling en loopbaan kunt plaatsen, beheren en kunt aanvullen. Je kunt in je profiel alle voor jou belangrijke documenten uploaden en bijhouden. Denk aan je CV, diploma`s en certificaten, BIG-registratie, VAR-verklaring e.d. Op deze manier kun je al je documenten overzichtelijk en op één plek bewaren en gebruiken wanneer je maar wilt.

 

Verbinden

Met je profiel kun je je ook aansluiten bij voor jou interessante community`s zodat je als eerst op de hoogte bent van voor jou relevante onderwerpen en ontwikkelingen.

Wat gebeurt er met mijn gegevens wanneer ik een e-profiel aanmaak?

Je gegevens worden opgeslagen in de beveiligde omgeving van het loopbaanplatform.
Je gegevens zijn alleen voor jou toegankelijk door in te loggen met jouw emailadres en persoonlijke wachtwoord.

Kan iedereen mijn gegevens bekijken?

Nee, je e-profiel en persoonlijke gegevens zijn niet openbaar en zichtbaar voor anderen.

Wanneer je via je e-profiel solliciteert op een vacature ontvangt de recruiter van de betreffende organisatie een e-mail met daarin je motivatie (wanneer je het daarvoor bestemde invoerveld hebt gebruikt) en in bijlage het CV dat je in je e-profiel hebt ge-upload.

Heb je in je e-profiel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om testen te doen? Ook die gegevens zijn niet zichtbaar voor anderen en worden niet gedeeld bij sollicitaties.

Help, ik ben mijn wachtwoord vergeten!

Wanneer je je wachtwoord bent vergeten, kun je via het inlogscherm een nieuw wachtwoord aanvragen.

Klik op nieuw wachtwoord aanvragen, vul je e-mailadres in en klik vervolgens op verstuur mijn nieuwe wachtwoord.
Binnen enkele ogenblikken treft je in je mailbox een e-mail met daarin een link naar onze website, waar je een nieuw wachtwoord kunt instellen.
Ontvang je het bericht niet? Controleer dan of de e-mail niet in je spambox terecht is gekomen.

Lukt het niet een nieuw wachtwoord aan te vragen en heb je hulp nodig?
Neem contact met ons op via (0182) 35 60 35 zodat we met je mee kunnen kijken en je kunnen helpen.

Kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Ja, het is mogelijk om je inloggegevens te wijzigen. Inloggen op dit platform gaat op basis van je unieke e-mailadres in combinatie met een persoonlijk wachtwoord.

Wil je je inloggegevens wijzigen, volg dan de volgende stappen:

  1. Ga nadat je hebt ingelogd naar mijn profiel in het topmenu;

  2. Kies vervolgens voor wijzig je wachtwoord;

  3. Voer jouw unieke e-mailadres in;

  4. Voer jouw unieke wachtwoord in;

  5. Voer jouw unieke wachtwoord nogmaals in ter bevestiging;

  6. Klik op Opslaan.

Je kunt vervolgens inloggen met je nieuw gekozen inloggegevens

Moet ik uitloggen?

Het loopbaanplatform maakt gebruik van cookies. Dit is veelal een standaard functionaliteit van de browser. Het is belangrijk om te weten dat je browser je wachtwoord onthoudt.
De enige en juiste manier om te zorgen dat niet iemand anders op jouw computer, laptop of tablet bij jouw gegevens kan, is door op uitloggen te klikken en daarna de browser te sluiten als je klaar bent.

Hoe kan ik solliciteren op een vacature?

Je kunt solliciteren op een vacature door gebruik te maken van de knop solliciteer onder elke vacature.
Afhankelijk van de wens en keuze van de organisatie die de vacature heeft geplaatst zijn er twee mogelijkheden je sollicitatie te doorlopen:

  • Na klikken op de knop solliciteer kun je je motivatie aangeven in de beschikbare ruimte of (wanneer je motivatie langer is dan het aantal toegestane tekens) een motivatie in document uploaden en je CV uploaden om je sollicitatie vervolgens te versturen.
    Ben je niet ingelogd of heb je nog geen e-profiel aangemaakt, dan zal je eerst gevraagd worden om in te loggen of een e-profiel te maken voordat je verder kunt gaan.
  • Na klikken op de knop solliciteer wordt je direct doorgestuurd naar de website en vacature van de betreffende organisatie vanaf waar je je sollicitatie vervolgd via hun eigen digitale sollicitatie omgeving.

 

Jouw sollicitatie wordt altijd direct en zonder tussenkomst van Care2Care naar de recruiter van de betreffende organisatie verstuurd. De volledige afhandeling van de verdere procedure is daarmee in handen van de organisaties zelf.

Ontvang ik een bericht als er nieuwe vacatures zijn?

Je kunt zelf aangeven of en welk type vacatures je per e-mail wilt ontvangen. Hiervoor kun je een Job Alert aanmaken.
Je ontvangt nieuwe vacatures direct per e-mail. Daarnaast worden jouw favoriete vacatures opgeslagen in je persoonlijke e-profiel op het dashboard.

Hoe maak ik een Job Alert aan?
  1. Ga naar de vacature-pagina;
  2. Stel een zoekopdracht samen die voor jou passend is met behulp van de filters aan de rechterkant van de pagina;
  3. Geef je zoekopdracht een naam in het blok Jobalerts boven de filters op de pagina. Dit is handig, omdat je meerdere jobalartes kunt aanmaken en ze allemaal een andere naam kunt geven;
  4. Kies de interval waarmee je updates wilt ontvangen (dagelijks of wekelijks);
  5. Klik 'Zoekopdracht opslaan'.

 

Let op:
Wil je een nieuwe zoekopdracht samenstellen? Reset de filters dan eerst door boven het blokje jobalerts de optie filters opnieuw instellen aan te klikken!

 

Hoe bekijk ik mijn opgeslagen Job Alert?

Via de tab Job Alerts op je persoonlijke profiel vind je alle opgeslagen zoekopdrachten. Klik op de link om naar de vacature-pagina te gaan, je komt dan terecht bij de vacature.

 

Hoe verwijder ik mijn Job Alert?

Je kunt op de “verwijder “ link klikken wanneer je op je eigen profiel pagina bent. De Job-alert wordt dan verwijderd.

 

Hoe wijzig ik mijn Job Alert ?

Je kunt je persoonlijke zoekopdrachten niet wijzigen.
Wat je wel kunt doen is een nieuwe opdracht openen, aanpassen en deze opnieuw opslaan.
Je oude zoekopdracht kun je vervolgens verwijderen.

 

Welk e-mailadres wordt gebruikt?

Het e-mailadres waarmee je bent aangemeld op de website is ook het e-mailadres waarop je de vacatures ontvangt.

 

Mijn e-mails komen niet aan?

Het best kun je eerst kijken of je email in je SPAM-box terecht is gekomen. Is dit niet het geval, neem dan contact met ons op via (0182) 35 60 35

Zijn de 360 graden feedback en de test Octogram Light zichtbaar voor anderen?

Nee. De resultaten van de 360 graden feedback en de test Octogram Light zijn alleen voor jou als profielhouder zichtbaar.
Ook wanneer je solliciteert met je e-profiel worden deze gegevens niet gedeeld.

Wat is een Community?

Een online community is een netwerk van mensen die via het platform digitaal informatie met elkaar uitwisselen. De community’s kunnen besloten en exclusief zijn voor kennishouders of open voor iedereen.

Hoe meld ik mij aan voor een Community?

Op de overzichtspagina van community’s zie je achter elke community een groene knop met lid worden van de groep. Bij een open groep word je na een klik op de groene knop automatisch toegelaten tot de community. Bij een besloten community word wanneer je op de knop lid worden van de groep klikt een verzoek tot lid worden naar de communitybeheerder gestuurd. Deze kan jou al dan niet toevoegen aan de community.

De community’s waar je toegang tot hebt zijn na aanmelding zichtbaar in je e-profiel op je eigen dashboard. Je kunt vanaf het dashboard direct naar je community’s.

Hoe maak ik zelf een Community aan?

Wanneer je een goed idee hebt voor een community nodigen we je van harte uit om deze te starten. Je kunt via info@care2care.nl je verzoek indienen en wij kijken of jouw community aansluit bij het platform. Wanneer dit zo is, registeren we je als platform beheerder en maken we een community voor je aan die jij vanaf dat moment beheert. Jij kunt dan hiervoor zelf mensen uitnodigen of afwijzen en de mensen een status van communitylid geven. De handleiding kunnen we naar je versturen.

Mijn vraag staat er niet bij: aan wie kan ik mijn vraag stellen?

Voor al je overige vragen kun je contact met ons opnemen via (0182) 35 60 35 of een bericht sturen naar info@care2care.nl